fbpx

10 lucruri care m-au surprins despre comportamentul consumatorului român în 2019

  • Business
Comportamentul consumatorului roman 2019

De ce te-ar interesa?

Starcom tocmai ce a publicat a șasea ediție Consumer Report, despre comportamentul consumatorului român în 2019. Este un studiu foarte interesant, care oferă o perspectivă generală, dar cu niște insight-uri de luat în seamă, despre ce mai face consumatorul român. 

Iată 10 lucruri relativ surprinzătoare din punctul meu de vedere:

Ce m-a surprins?

  1. 22% din tinerii necăsătoriți nu se uită la televizor. Știam că e un trend descendent al consumului TV, dar totuși aproape un sfert din tineri care nu mai au acest obicei înseamnă mai mult decât mă așteptam. E din ce în ce mai clar că dacă vrei ca mesajul tău să ajungă la respectivii consumatori, mediul digital devine indispensabil.
  2. Mai mult de 50% din tineri petrec cel puțin 6 ore pe zi pe internet. Asta înseamnă 42 de ore pe săptămână, sau 91 de zile pe an!!! Tu ți-ai calculat cât timp stai pe internet?
  3. 25% din adolescenți petrec mai mult de 120 minute pe zi vorbind la telefon! Aș tinde să cred că aici e vorba și de video calls, cum ar fi pe WhatsApp. Fiica mea de 11 ani, de multe ori își face temele împreună cu colegele ei, prin video calls. E pur și simplu o altă formă de socializare.
  4. 34% din tinerii necăsătoriți pretind că au fost cel puțin o dată în ultimul an la un muzeu/galerie de artă sau expoziție. Doar 26% la un concert pop/rock. La teatru 22%. Cu alte cuvinte, tinerii merg mai mult la muzeu decât la concerte. Așa o fi, dar eu sunt surprins. Poate mai e și vorba de ce pretind că fac, față de ceea ce fac cu adevărat… 
  5. 25% din adolescenți pretind că citesc ziare sau reviste offline! (vs. 42% din familiile fără copii sub 14 ani). Pentru mine, cifra e surprinzător de mare. Personal, nu-mi aduc aminte când am citit ultima oară un ziar sau revistă offline. 
  6. 69% din populația urbană nu a cumpărat nicio carte în ultimul an. Poate că surpriza e mai degrabă că 31% au cumpărat cel puțin o carte în ultimul an! 

  7. Activități săptămânale pentru tinerii necăsătoriți: 58% merg la plimbare, 51% merg în vizită sau primesc musafiri, 21% fac sport, 11% merg la cinema. Nevoia de socializare este evidentă și nesurprinzătoare. La chestia cu plimbarea nu prea mă așteptam. Doar dacă e luată în considerare și plimbarea prin mall-uri! 😉 
  8. Activități în ultimele 12 luni la tineri necăsătoriți: 11% Snooker (!!!), 7% Jogging. Snooker?! Câte mese de snooker or fi în orașele din România? Poate că în categoria asta intră și biliardul, dar chiar și așa mi se pare o cifră mare. Oricum, încă o dată reiese importanța nevoii de socializare. Mă așteptam ca alergatul să fie în top aici, că e o activitate foarte la modă: multe competiții organizate prin orașe.snooker comportamentul consumatorului roman

  9. 45% din tinerii necăsătoriți plătesc la livrare produsele cumpărate online față de 12% cu cardul online. Știam că la noi rambursul este la putere, dar mă surprinde totuși cât de puțini tineri plătesc cu cardul online. Mai ales că aplicații precum Revolut se laudă că au super succes în România.
  10. Produse cumpărate online de tinerii necăsătoriți: 10% îmbrăcăminte, cărți; 6% produse IT&C; 5% electronice. Surpriza pentru mine aici este că tinerii cumpără online de două ori mai mult haine față de electronice. Alte studii parcă arătau că e invers. Poate că ține de segmentare, nu știu, dar nu mă așteptam.

Tu ce părere ai de cifrele de mai sus? Ai găsit altceva să te surprindă în raport?

Ți-a plăcut articolul? Vrei să afli când mai postez ceva nou? Abonează-te la Newsletter-ul lui Sandu!

Spune-le și altora:

Tu ce zici?

avatar