fbpx

Netflix vrea să restricționeze “account sharing” cu persoane care nu locuiesc la aceeași adresă

Netflix password sharing

Netflix a demarat un test prin care încearcă să limiteze practica de a folosi “la comun” un cont de către mai multe persoane care nu locuiesc în aceeași casă. Utilizatorii suspectați că nu sunt proprietarii contului primesc o notificare prin care li se cere să confirme că este contul lor introducând un cont trimis pe mail sau sms.

Împărțirea unui cont Netflix de către mai multe persoane este o practică răspândită nu doar la noi, ci în întreaga lume. Un studiu recent din SUA arată că 40% din americani împrumută de la altcineva un cont de streaming. 

Netflix anunța la începutul acestui an că a depășit 200 de milioane de abonați la nivel mondial. Deși cu siguranță cifra nu este una cu care americanii să se rușineze, au început să simtă serios în ceafă respirația platformelor concurente, care au răsărit ca ciupercile după ploaie: Apple TV+, Disney+, HBO Max, Peacock, Amazon Prime Video ș.a. Iar account sharing poate fi o sursă suculentă de a mai scoate niște bani de la niște utilizatori existenți, dar neplătitori.

Nu cu foarte mult timp în urmă Reed Hastings, co-fondatorul și CEO-ul Netflix, spunea că împărțirea unui cont e un lucru pozitiv. Mulți dintre cei care la început folosesc contul cuiva de Netflix ajung să devină clienți plătitori. Acum cred că se gândește să le dea un imbold celor care încă se mai gândesc 😜

E adevărat că în termenii și condițiile pe care nimeni nu le citește când se înscrie pe platformă, se menționează că nu poți împărți conținutul cu cineva din afara gospodăriei. Până acum însă nu a existat nicio modalitate de a împiedica utilizatorii să încalce această prevedere.

Singura formulă prin care Netflix a încercat să țină sub control acest fenomen a fost numărul dispozitivelor pe care poți urmări simultan conținutul. În funcție de tipul de abonament, poți urmări pe 1, 2 sau 4 ecrane în același timp. Astfel, abonamentul Basic, de 7.99 EUR, îți oferă 1 singur dispozitiv, cel Standard, de 9.99 EUR, 2 dispozitive, iar cu cel Premium, de 11.99 EUR, poți urmări pe 4 ecrane simultan.

Testul ce se derulează acum în anumite țări, presupune o corelare între locațiile din care se vizualizează conținutul, probabil prin intermediul adreselor IP. Nu știu însă cum și dacă se gândesc să-i identifice și pe cei care se conectează de pe tabletă sau telefon prin 4G. Ar fi culmea să-ți ceară locația prin GPS, ceea ce nu cred totuși că s-ar întâmpla, că ar fi prea de tot!

Concret, îți apare un mesaj pe ecran care te atenționează că dacă nu locuiești împreună cu proprietarul contului, va trebui să-ți faci un cont al tău. Poți să confirmi că e totuși contul tău printr-un cod trimis pe mail-ul sau telefonul proprietarului.

Chiar și așa, nu mi se pare foarte greu ca titularul să trimită codul primit pe mail sau sms către ceilalți utilizatori. Ar fi însă o problemă dacă ar trebui să facă acest lucru de fiecare dată când cineva vrea să se conecteze. În același timp, nu pot să cred că Netflix va cere un cod la fiecare conectare…Rămâne de văzut dacă și cum vor implementa această năzbâtie!

Una peste alta, hai să fim cinstiți: la noi este remarcabil succesul de care s-a bucurat Netflix încă de la lansare, având în vedere răspândirea pirateriei. Faptul că în loc să iei gratis de pe torente împarți un cont de Netflix plătit cu alți 3 amici este un pas uriaș înainte! Din punctul meu de vedere, focusul Netflix ar trebui menținut pe o creștere a calității și diversității conținutului oferit și nu pe a se transforma într-o poliție a internetului.

Să ne aducem aminte cum Apple a demonstrat cu ani în urmă că un serviciu deștept, cu adevărat util și cu un preț corect, iTunes, poate să câștige în fața pirateriei. Chiar și Netflix e un exemplu relevant, reușind să concureze cu succes torentele și site-urile de streaming pirat, dovada vie fiind cei peste 200 de milioane de abonați plătitori din întreaga lume, de care scriam mai sus.

Concurența se întețește serios pe piața de streaming și asta nu poate fi decât o veste excelentă pentru consumatorii de conținut. Vor câștiga companiile care vor reuși să ofere valoare reală clienților lor, la prețuri competitive. Pe asta ar trebui să se concentreze Netflix & co și să nu pe cine a împărțit contul cu soacra sau cu colegul de serviciu!

Dacă vrei să afli mai multe despre cum funcționează Netflix ca și companie, citește articolul ăsta: Netflix: compania fără reguli!

Abonează-te la Newsletter-ul lui Sandu pentru a primi 10 informații interesante de business, tehnologie sau lifestyle în fiecare luni dimineața. Vezi aici ce au primit pe mail abonații în săptămânile trecute. Acesta este un proiect Blogul de Corporatiști.

Spune-le și altora:

5 2 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x