fbpx

#RomâniaDeschisă: E bine să se restricționeze din nou programul magazinelor?

  • Business
restrictiile COVID

Odată cu creșterea numărului de cazuri, ne îndreptăm cu pași repezi spre alte posibile restricții impuse de guvernanți. Sunt oare toate aceste restricții soluțiile cele mai bune la a ține în frâu pandemia? A fost luat în considerare cu adevărat raportul costuri – beneficii pentru fiecare dintre ele?

Ca și în cazul multor alte subiecte importante din societatea de azi, suntem mai tot timpul martori ai unui dialog al surzilor între decidenți și diverse părți implicate, care au puncte de vedere divergente. Argumentele raționale, obiective sunt de cele mai multe ori desconsiderate și ignorate. Cum ar fi dacă toți stakeholderii ar sta la o masă și s-ar asculta pe bune unii pe alții? 

Ceva de genul ăsta încearcă să facă și stimabilul Cristian China-Birta, cu proiectul său, #RomaniaDeschisă. Primul subiect de discuție pe care îl pune pe masă este acesta: Oportunitatea restricționării programului de funcționare a magazinelor într-un eventual scenariu de nou val de COVID-19.

De altfel, conform unui studiu pe care îl voi detalia și eu mai jos, cel mai important factor de stres pentru români astăzi îl reprezintă posibila reintroducere a unor restricții, ca urmare a unui nou val de COVID.

Mednet a realizat în iulie 2021 un studiu pe 1111 români cu tema Comportamentul de consum al românilor în timpul pandemiei COVID-19 vs. perspective de viitor. Iată principalele concluzii:

  • Cel mai mult stres îl generează: posibila reintroducere al unor restricții (3.42), un nou val de COVID în această toamnă (3.36) și pandemia în general (3.22)
Romania deschisa
  • Cea mai puțină îngrijorare o generează: relațiile cu familia/ prietenii (2.20), siguranța familiei (2.75) și locul de muncă (2.81)
  • Satisfacția față de măsurile de combatere COVID-19:
    • Mare: angajator (4.09), magazine (4.06), colegii de muncă (4.05)
    • Mică: restaurante (3.87), spitale/ clinici (3.79), instituții publice (3.77)
  • Cele mai eficiente măsuri: obligativitatea purtării măștii în magazine (7.49), distanțarea socială (6.73), măsurarea temperaturii corporale la intrarea în magazin (5.84)
  • 30.2% au fost afectați de reducerea programului de funcționare a magazinelor

Că sunt de acord sau nu românii, e clar că ne așteaptă noi restricții. Aș vrea însă să văd mai mult dialog cu toți cei implicați, nu numai decizii unilaterale luate mai degrabă în panică. Eu continui să nu înțeleg cum reducerea programului magazinelor ajută la scăderea transmiterii bolii. Oamenii tot se vor duce la magazin, doar că vor fi mai mulți la aceeași oră. Cu puținele mele cunoștințe de epidemiologie, mie situația asta îmi sună a fi mea rea, nu mai bună…

Tu ce părere ai? Ce măsuri crezi că ar trebui luate în viitorul apropiat pentru a ține pademia sub control, dar în același timp și economia deschisă?

Dacă vrei să vezi tot studiul sau să afli mai multe despre inițiativa #Româniadeschisă și cum te poți implica și tu, vezi aici.

Abonează-te la Newsletter-ul lui Sandu pentru a primi 10 informații interesante de business, tehnologie sau lifestyle în fiecare luni dimineața.

Spune-le și altora:

5 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x