fbpx

Top 20 Superbrands România 2021

Studiul Superbrands România

La mijlocul lunii martie, 1,500 de consumatori români și-au spus părerea despre cele 1,039 de branduri calificate în faza finală a studiului Superbrands România 2021. Au fost desemnate astfel brandurile eligibile pentru statutul de Superbrand în România în 2021.

S-au avut în vedere criterii de evaluare bazate pe o metodologie utilizată global de organizația Superbrands: reputație, calitate, încredere și diferențiere în piață.

Câștigătorii Superbrands România 2021

Pe primul loc se situează Netflix, pentru prima dată cîștigător la un studiu Superbrands România. Deși fără o organizație locală și fără a investi sute de mii de euro în campanii localizate, platflorma de streaming a reușit să construiască un brand incredibil de puternic pe o piață până mai deunăzi dominată exclusiv de conținut piratat. Iată că totuși controversata cultură organizațională ”fără reguli” continuă să livreze rezultate impresionante.

Dedeman este văzut ca cel mai puternic brand românesc, păstrându-și poziția față de ediția precedentă. Ținând cont de asocierea cu Simona Halep și de campaniile ieșite din tipar comunicate destul de intens, n-aș putea spune că mă surpinde poziția retailerului românesc de DYI.

Facebook, însă, mă surprinde să-l văd la vârful clasamentului, mai ales că încrederea în celebra platformă a fost încercată de destule scandaluri în ultimii ani. Chiar dacă generația nouă e mai degrabă atrasă de platforme cu mai multă inovație, cum ar fi TikTok sau Clubhouse, se pare că Facebook continuă să se țină puternic la noi în țară.

Printre primele 20 de branduri calificate pentru statutul de Superbrand România 2021 se mai numără: Visa, Uber, Dr. Oetker, Banca Transilvania, compari.ro, eMAG, Nike, Mastercard, Borsec, Pampers, Ikea, Lidl, Glovo, YouTube, Fan Courier, Adidas, Sony PlayStation.

Câteva concluzii din studiul Superbrands România 2021

Pandemia a influențat percepția consumatorilor, care au avut o legătură mai puternică cu anumite branduri ce au fost mai prezente în viața lor cu restricții: Netflix, Glovo, YouTube, Fan Courier, PlayStation, eMAG, compari.ro. În același timp, s-a constatat o scădere importantă a unor branduri din categorii precum: cluburi sportive, SPA, îngrijire personală.

50% din primele 20 de branduri au la bază tehnologia. Din ce în ce mai mult, tehnologia va juca un rol deciziv în diferențierea brandurilor. Acele branduri care nu se adaptează, vor avea mult de suferit.

49% din Superbrandurile anului 2021 provin din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Chiar dacă este din ce în ce mai comoditizată, industria FMCG rămâne una dintre cele mai vizibile în viața de zi cu zi a consumatorilor. Competiția puternică și ambițiile mari de creștere împing producătorii la inovație, atât în ceea ce privește produsele oferite, dar și abordarea comercială sau comunicarea. Ceea ce nu poate decât să fie în avantajul consumatorilor și al tuturor actorilor implicați. Rămâne de văzut până unde poate merge inovația, căci la sfârșitul zilei, un săpun va fi tot un săpun, oricât de mult l-ai îmbunătăți. 

33% din Superbrandurile anului 2021 își au originea în România. Asta e o veste bună și ne arată că sunt și formule locale de succes, nu numai rețete multinaționale. Ce este important de subliniat, mai ales pentru managerii de multinațională, este că adaptarea la specificul consumatorului local poate face diferența. Știu că e mai ieftin să faci o singură reclamă în Rusia și să o dai în toată Europa Centrală și de Est, dar rezultatele s-ar putea să nu fie cele așteptate. Eu cred cu tărie că acele companii care vor fi suficient de abile să combine un know how global cu agilitate locală vor fi câștigătoare.

Studiul Superbrands România 2021

Abonează-te la Newsletter-ul lui Sandu pentru a primi 10 informații interesante de business, tehnologie sau lifestyle în fiecare luni dimineața. Vezi aici ce au primit pe mail abonații în săptămânile trecute. Acesta este un proiect Blogul de Corporatiști.

Spune-le și altora:

5 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x