fbpx

Cât de eficiente sunt reclamele outdoor în România? De acum avem date exacte!

Reclamele outdoor SAO BRAT

De ce te-ar interesa?

Dacă lucrezi în marketing, răspunsul este evident: de acum ai o metodă serioasă și credibilă pentru măsurarea eficienței campaniilor de outdoor.

Dacă nu ești din industrie, poate te-ai întrebat ce rost au toate reclamele alea prin oraș, că oricum nu le observă nimeni. S-ar părea că nu e chiar așa. 

Despre Studiul de Audiență Outdoor – SAO

Tocmai ce a fost lansat la apă Studiul de Audiență Outdoor (SAO), realizat de BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia). Acesta oferă pieței de media și publicitate din România informații detaliate despre audiența panourilor publicitare: cine și de câte ori vede o anumită reclamă outdoor.

Astfel, se pot urmări eficient obiective de acoperire și frecvență pentru anumite grupuri țintă, întocmai ca în cazul campaniilor TV sau digitale.

SAO permite și prospectarea unor locații, facilitând estimarea nivelului audienței pe care l-ar obține un panou publicitar de anumite dimensiuni, amplasat acolo.

Mai mult, SAO oferă informații despre cum și unde se deplasează populația din 11 orașe mari din România: Bucureşti, Bacău, Braşov, Constanţa, Craiova, Oradea, Ploieşti, Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi şi Sibiu. Tehnologia folosită e foarte tare: se folosesc imagini din satelit care au o rezoluție suficient de bună să vadă mașinile în trafic. Oare tehnologia asta de urmărire e folosită doar la studierea obiceiurilor noastre de călătorie prin oraș? Eu așa sper! 😉

Pe lângă inventarierea tuturor panourilor din cele 11 orașe, SAO analizează și gradul lor de vizibilitate: cum sunt orientate față de axul drumului, la ce înălțime față de sol, până la ce distanță poate fi citit un text cu un font standard de pe el?

Uite un video care explică în mai puțin de 3 minute despre ce e vorba.

Practic, cum funcționează?

Există un soft special prin care beneficiarii au acces la toate informațiile disponibile. Pot să-și aleagă exact panourile cele mai potrivite pentru campania pe care vor să o desfășoare, în funcție de obiectivele acesteia.

De exemplu, poți să setezi ca și criterii să fie doar panouri la maxim 500 metri de o farmacie, și care să fie văzute de minim 60% din publicul tău țintă de cel puțin 5 ori.

Conform Pagina de media, iată care sunt cele mai bune zone pentru panouri din Bucureşti:

  • Zona Unirii,
  • Zona Victoriei,
  • Intersecţia Dristor cu Mihai Bravu,
  • Zona Obor,
  • Intersecţie AFI,
  • Piaţa Romană,
  • Piaţa Sudului,
  • Bulevarul Unirii – Intersecţie cu Mircea Vodă. 

 

Cele mai bune panouri ating peste 200.000 de oameni în fiecare săptămână, înregistrând în general 2-3 vizualizări per persoană, pe parcursul unei săptămâni, adică peste 500.000 de contacte săptămânal.

Concluzie

SAO mi se pare un salt uriaș pentru industria de outdoor din România. Conform celebrei zicale corporatiste, ”You get what you measure”, în sfârșit oamenii de marketing știu exact pe ce dau banii când e vorba de astfel de campanii. Presimt că acest studiu va genera un boost pentru investițiile în outdoor din perioada următoare.

Mai multe despre SAO, pe site-ul lor.

Abonează-te la Newsletter-ul lui Sandu pentru a primi 10 informații interesante de business, tehnologie sau lifestyle în fiecare luni dimineața. Vezi aici ce au primit pe mail abonații în săptămânile trecute. Acesta este un proiect Blogul de Corporatiști.

Spune-le și altora:

5 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x