De ce publicul a huiduit în prima seară și a aplaudat frenetic în cea de-a doua seară?
Vai, ce dovadă bună a faptului că de cele mai multe ori e mai important CUM comunici decât CE comunici!
În prima seară, publicul s-a simțit trădat că a venit la un concert rock și a primit manele (poate și un pic jignit).
“Asta consideră lumea despre noi, că suntem un popor de maneliști?”
“Eu nu mă identific cu genul ăsta de muzică și nici cu imaginea asociată”
“Dar la concertele de manele se cântă rock?”
În cea de-a doua seară, Chris Martin a schimbat modul cum și-a transmis mesajul. A explicat publicului ce urmează să se întâmple și de ce.
✅ Nu știu dacă Chris a fost la curs de Process Communication Model (PCM), sau pur și simplu aplică modelul intuitiv, dar tocmai ne-a dat o lecție superbă de comunicare asertivă.
Permite-mi să-ți explic prin limbaj PCM ce a făcut Chris Martin aseară.
În PCM există 6 percepții (filtre) prin care oamenii văd lumea. Fiecare le folosim pe toate 6, dar una dintre ele este cea preferată. Dacă cineva vorbește cu noi pe “limba noastră preferată”, cresc șansele ca mesajul să ajungă la noi nedistorsionat.
Iată ce a făcut Chris:
A vorbit pe limba Emoțiilorși nu s-a ferit să se vulnerabilizeze:
„Am fost șocat, trist și supărat pentru ce s-a întâmplat ieri. Dar nu pot sta supărat pe audiența noastră, noi vă iubim necondiționat”
A folosit Gândurile(logica):
“Noi călătorim în toată lumea și nu înțelegem fiecare cultură, asta e adevărat”
A vorbit prin percepția Opiniilor(valori):
“Dar toți oamenii trebuie tratați egal și asta merită și românii”.
A folosit percepția Reacțiilor:
“Așa că ieri a fost foarte frumos pentru noi, pentru că am realizat că poți face ce vrei și tot te vor iubi și tot ne vom întoarce în România, pentru ne place aici”.
A folosit percepția Acțiuni:
„Azi a fost publicul cel mai bun pe care l-am văzut vreodată. Dar aș vrea să schimb un lucru. Ieri unii oameni au huiduit. Huiduitul nu a fost așa de bun, așa că doar pentru cinci secunde, să huiduiți mai bine! Haideți!”
…Publicul huiduie…
”Huiduitul de azi a fost mai bun decât cel de ieri”, glumește Chris Martin.
Spre finalul spectacolului, Chris anunță că se va cânta o manea, „un singur cântec”. Și acum folosește și cea de-a șasea percepție, Inacțiunea:
„Și dacă nu vă place, mergeți la baie sau faceți ce vreți, dați mesaje prietenilor pe telefon, dar fiți buni”.
“Nouă ne plac muzica și oamenii”.
Folosind, pe rând toate cele 6 percepții, Chris Martin s-a asigurat că a atins pe toți cei 50,000 de spectatori prezenți pe stadion! A vorbit, pe rând, “pe limba fiecăruia”.
Ca atare, publicul a fost încântat să-și manifeste toleranța, demonstrând astfel pentru Chris și pentru el însuși că este un public bun. Și a aplaudat frenetic momentul cu maneaua!
Ce demonstrație! Pur și simplu WOW! 🤩
📣Profit de ocazie să anunț și lansarea cursului meu online de comunicare asertivă, bazat pe PCM – Școala de asertivitate 😛. Detalii aici: https://scoaladeasertivitate.ro. N-oi fi eu Chris Martin, dar mi-ar plăcea să stăm de vorbă câteva minute să vedem dacă și cum te pot ajuta să comunici mai eficient. 😀
⏳Dacă te interesează, îți recomand să te grăbești, pentru că începe curând!
Tu ce zici de abordarea lui Chris Martin de aseară? 🤔
Spune-le și altora: