fbpx

Weekend escape: în vie la 100 km de București

7 Generations Winery

De ce te-ar interesa?

Dacă locuiești în București și ești în căutarea unor idei de ieșit în weekend pentru a te mai deconecta de nebunia orașului, am eu una pentru tine. Condiții de cazare peste medie, prețuri decente, timp scurt petrecut în mașină, experiențe interesante. Mai jos despre cum a fost în cazul meu.

Unde?

La Seven Generations Winery, zona Ruse, Bulgaria. Sunt mai puțin de 100 km din centrul Bucureștiului până acolo, evident, prin Giurgiu. Nouă ne-a luat cam 2 ore drumul, dar cu mai mult de 30 minute de stat în vamă. Plus că am făcut un ocol pe drumul București – Giurgiu, pentru că se lucra la podul peste Argeș.

Hotelul – cramă se găsește undeva pe niște dealuri îmbrăcate în viță de vie, cu vedere superbă asupra Dunării, aflată în depărtare. Are și piscină exterioară, pentru perioadele calde. Locația aparține unui bulgar ce și-a petrecut tinerețea prin State, iar acum câțiva ani s-a întors și a revitalizat crama aflată în proprietatea familiei de generații. La intrare veți găsi steagul Bulgariei, al SUA și…al României (românii fiind clienți majoritari, cel puțin când am fost noi). În curtea generoasă au amenajat și o mică fermă cu rațe, gâște, iepuri, porumbei, ponei etc.

Vinul

Am degustat 6 din vinurile pe care le fac acolo: Muscat Ottonel 2017, Rose 2017, Merlot 2015, Cabernet Sauvignon 2012, Mavrud 2015 (soi bulgăresc) și un Cuvee din 2012. Per ansamblu, vinurile n-au fost rele, dar nici excepționale. De departe, cel mai bun a fost Cabernet-ul (asta dacă nu m-au influențat major toate medaliile cu care se laudă pe etichetă :)). Din ăsta am luat și câteva sticle pentru acasă, să le savurăm mai pe îndelete, cum s-ar spune.

Cazarea

La recomandarea unui amic care fusese acolo înaintea mea, am mers pe o cameră superioară, Corner Suite o numesc ei, la vreo 90 EUR (inclusiv micul dejun). Eu zic că a meritat pentru o noapte, fiind foarte spațioasă și cu o terasă de-a dreptul spectaculoasă. Totuși n-am stat foarte mult afară, căci era plin de gândaci mirositori (celebrele ploșnițe ale cerealelor care ne fac zile fripte și prin București). Complexul are mai multe camere decât m-aș fi așteptat, având mai multe corpuri de clădire.

La subsol au și un SPA center, dar nu știu să vă zic prea multe, că nu am fost. Doar l-am văzut în treacăt și nu părea cine știe ce. Ofereau servicii de masaj, dar n-am găsit disponibilitate când am ajuns noi. În fine, nu cred că pentru asta vine lumea acolo…

Alte lucruri de făcut pe acolo

Pe lângă cramă și degustări, mai sunt câteva activități de făcut, dacă tot ajungeți prin zonă:

1. Restaurantul Happy Bar & Grill din Ruse: Cunoscut de foarte mulți români care tranzitează orășelul de peste Dunăre, este în mod cert una din atracțiile pentru care merită să ajungi în centru. Face parte dintr-un lanț care are peste 20 de restaurante în Bulgaria și care se zvonea că o să ajungă și în România. De la articolul ăsta din 2018, n-am mai auzit nimic, așa că încă mai așteptăm până să-i vedem și la București.

Sunt recunoscuți mai ales pentru fructele de mare și sushi, dar au un meniu incredibil de vast. În plus, se mișcă extrem de repede cu adusul mâncării, în ciuda aglomerației permanente. Fiți pregătiți să stați la coadă la intrare, dar nu vă faceți griji, că nu durează foarte mult. Doar să aveți grijă să vă treceți pe listă cum ajungeți și veți fi strigați! Am mâncat de mai multe ori acolo și niciodată nu am fost dezamăgiți.

2. Bisericile săpate în stâncă din Ivanovo: Noi am vizitat Biserica Maica Domnului, care avea pereți pictați în secolul al XIII-lea și oferea o panoramă deosebită. E oarecum în drum, deci clar merită să vă opriți 30 de minute.

3. Peștera Orlova Chuka: Tot ce vă pot spune despre ea este că atunci când coborâți spre intrare, aveți parte de o altă panoramă spectaculoasă a dealurilor dimprejur. N-am putut intra pentru că tocmai ce plecase un grup și ar mai fi trebuit să așteptăm vreo două ore. În plus, nu aveam niciun leva, iar intrarea nu se putea plăti altfel (nici POS, nici altă valută). Așa că, dacă mergeți, neapărat să aveți ceva leva la voi. Și apoi să-mi spuneți și mie cum a fost 😉

Concluzie

Atunci când vrei o ieșire scurtă, relaxantă, aproape de București, zona Ruse este foarte potrivită. Nouă ne-a priit mult mica escapadă de weekend și parcă am vrea să mai găsim și alte opțiuni similare. Dacă aveți alte sugestii, ar fi foarte bine venite.

Spune-le și altora:

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x