fbpx

3 traininguri corporate care chiar îți folosesc

  • Business
3 traininguri corporate care chiar îți folosesc

De ce te-ar interesa?

Dacă lucrezi într-o corporație, cu siguranță ai fost și tu la multe traininguri de tot felul: unele mai utile, altele mai puțin.

Dacă ai posibilitatea să-ți alegi tu la ce cursuri să mergi, fie pe banii firmei, fie pe banii tăi, nu-ți strică niște recomandări. Iată 3 traininguri care pe mine personal chiar m-au ajutat. Poate te inspiră și pe tine…

1. Process Communication Model (PCM)

PCM este o teorie de comunicare eficientă, bazată pe comportamente umane. A fost dezvoltată în anii’ 70 de psihologul american Taibi Kahler. El a folosit conceptul la NASA, ajungând astăzi să fie validată pe baza analizei a peste 1,000,000 de profiluri de personalitate.

Pe mine m-a învățat cum să cunosc mai bine oamenii (inclusiv pe mine însumi). Este un instrument foarte bine structurat și extrem de eficient care te ajută să comunici cu orice persoană și să rezolvi diverse conflicte.

Ce mi s-a părut interesant este că modelul se bazează pe niște tipuri de personalitate foarte bine conturate și diferențiate între ele. Multe alte modele similare produc niște concepte atât de generale, încât par că se potrivesc oricui, exact ca la horoscop. Nu și PCM! Mai mult, modelul susține că arhitectura personalității noastre se definitivează până la vârsta de 7 ani, după care nu se mai modifică. Poți să “fazezi”, adică să treci de la o fază la alta, dar baza personalității tale, precum și arhitectura sa, nu se modifică. Asta înseamnă că, în principiu, dacă dai un test de evaluare PCM peste 20 de ani, vei obține aceeași structură ca azi. Și asta e demonstrat pe sute de mii de oameni! Chiar e tare!

Iată o prezentare mai extinsă:

Eu am făcut trainingul cu Paul Olteanu, care se întâmplă să fie și unul din trainerii mei preferați. E cel care are și podcastul Mindarchitect, despre neuroștiință și psihologie. Sunt însă mai mulți traineri calificați pe acest concept, așa că ai de unde alege.

2. Situational Leadership II

În primul rând, denumirea te poate induce în eroare.”II”-ul se referă la faptul că este versiunea 2.0 a unui training mai vechi și nu modulul 2. Pe mine m-a păcălit și așa am ajuns să fac training-ul de 2 ori (!). Nu râde, că e adevărat! 😛

De fapt, l-am făcut și a 3-a oară, ca parte integrată a unui program de leadership. Dar, pot spune, că mi-a plăcut la fel de mult de fiecare dată și, în plus, asta m-a ajutat să înțeleg și mai bine conceptul.

În al doilea rând, este un training prin care absolut toți people manager-ii ar trebui să treacă cât mai devreme în cariera lor. Pentru mine, a fost un “eye opener” când l-am făcut prima dată.

Foarte pe scurt, te învață cum să-ți adaptezi abordările ca manager în funcție de situații și nu în funcție de preferințe personale sau prejudecăți despre oamenii din echipa ta. 

Ai mai jos o prezentare de 3 minute care îți explică modelul:

The Power of SLII - A Situational Approach to Leadership Development

Trainingul aparține The Ken Blanchard Companies și poți găsi atât sesiuni live, cât și variantă on-line.

3. The 7 Habits of Highly Effective People

Este un program bazat pe celebra carte cu același nume a lui Stephen Covey. Dacă n-ai citit-o încă, ți-o recomand. Există și varianta în limba română.

Trebuie să recunosc că am o afinitate specială pentru acest training și prin faptul că am fost facilitator la câteva sesiuni.

Este ideal mai ales pentru cei aflați la începutul carierei și care abia încep să înțeleagă complexitatea vieții de adult: solicitările unui job, împărțirea timpului între muncă, prieteni, partener, copii etc. Te învață cum să treci de la dependență la independență și apoi la interdependență.

Conceptele sunt de bun simț, n-aș spune că e ceva revoluționar. Însă modul în care sunt prezentate (filmulețele sunt super tari!), exemplele și activitățile din cele 2 sau 3 zile de curs fac să merite investiția.

Ca să-ți faci o idee, vizionează și tu două din videoclipurile mele preferate, ce sunt parte din program:

80th Birthday - A Video From The 7 Habits of Highly Effective People

Programul aparține FranklinCovey. Până ajungi să prinzi o sesiune, nu uita că există cartea și filmele de pe Youtube.

Bonus

Dacă ți-am stârnit pofta de traininguri, găsești o ofertă consistentă pe platforma Qriser. Sunt traininguri de soft skills, de hard skills și chiar de after work! 

De asemenea, poți alege între 4 tipuri de programe:

  1. Open: dacă vrei să te duci tu, pe cont propriu
  2. In-house: se fac la sediul firmei
  3. Espresso: sesiuni scurte (~1oră), în general 1-la-1, axate pe un subiect concis.
  4. Coaching: dacă vrei să te ajute cineva pe un anume subiect, în sesiuni recurente 1-la-1.

 

Maria, cofondator și CEO Qriser se va afla printre invitații podcastului România Out of Office, care se va lansa curând. Dacă vrei să fii notificat când apar primele episoade, abonează-te și tu la Newsletter-ul lui Sandu.

Cum ți se par recomandările mele? Tu ai fost la vreun training memorabil pe care ți-l amintești și la mulți ani după ce l-ai parcurs?

Spune-le și altora:

1
Tu ce zici?

avatar
cel mai nou cel mai vechi cel mai votat
Răzvan
Guest
Răzvan

Situational Leadership suna foarte interesant. 🙂